Filmtipp: Killing Us Softly 3

Killing Us Softly 3Der Dokumentarfilm »Killing Us Softly 3« ist ein Vortrag von Jean Kilbourne in englischer Sprache, in dem sie über Sexismus in der Werbung spricht. Er verdeutlicht, wieviel Macht Bilder haben. Und wie unser Schönheitsempfinden, unser Körpergefühl und unser Selbstbewusstsein davon beeinflusst werden. Sehenswert!

Killing Us Softly 3: Advertising’s Image of Women

»Jean Kilbourne’s pioneering work helped develop and popularize the study of gender representation in advertising. Her award-winning films Killing Us Softly (1979) and Still Killing Us Softly (1987) have influenced millions of college and high school students across two generations and on an international scale. In this important new film, Kilbourne reviews if and how the image of women in advertising has changed over the last 20 years. With wit and warmth, Kilbourne uses over 160 ads and commercials to critique advertising’s image of women. By fostering creative and productive dialogue, she invites viewers to look at familiar images in a new way, that moves and empowers them to take action. Distributed by the Media Education Foundation.«

Watch online: topdocumentaryfilms.com/killing-us-softly-3

Killing Us Softly 3
Advertising’s Image of Women
USA, 2000, 34 min, English
Producer, Director, Editor: Sut Jhally
Creator: Jean Kilbourne
jeankilbourne.com

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s